Sorozatok kategória


A @SHO_Homeland 7. évad az eddigi egyik legjobb volt, az utolsó 2 részben csak #Budapest zavart, nem bírtam Moszkvának elfogadni.

Az utolsó jelenet a @Sziget híddal zseniális volt.


A @WestworldHBO második évad első epizódja egy bazi nagy katyvasz volt, amin az se segített, hogy a szereplők feléről elfelejtettem a két évad között eltelt időben, hogy kicsoda. Erősen kaszagyanús sorozatnak tűnik. #westworld #rezegaléc


Egy ideig azért nem nagyon írtam a blogomba, mert nem volt rá időm. Itt sorakoznak a szerkesztőfelületen a sorozat és könyv kritikák, de csak vázlatként. Nagy eséllyel már úgysem fogom megírni őket soha.

A másik ok, hogy az időhiány mellett kicsit úgy éreztem, hogy elfáradtam ebben a kritika-írós blogolásban. Pár éve érdeklődésből és látogatottság-növelési szándékokból fogtam bele, de mostanra azt vettem észre, hogy már nem igazán mozgat a dolog. A tévé sorozatok nagyrészt egy-kaptafára készülnek, tisztelet a kevés kivételnek. Az amerikai sorozatok nagy része nem mozgat nagyon,  kedvem sincs hozzájuk. Elkezdtem angol sorozatokat nézni, mert mások és ez most jól esik.

Temetem a sorozatipart

A sorozatok, mint műfaj kezd érdektelenné válni, igazából. Tíz éve már legalább, hogy elkezdődött a mozi színészek átvándorlása a sorozat iparba, ami hozott egy valódi minőségi ugrást. Több pénz, nagyobb várakozás és elvárások, szóval megújult a zsáner. Húsz éve a sorozatokat a szappanoperák meg a Jóbarátok alkották (kis túlzással). Ma meg? Rengeteg sorozat, minden műfajban.

Véleményem szerint a sorozatoknak nem tesz túl jót, ha 2-3 évadnál többet érnek meg. Nehéz olyat mondani, amelyik képes igazán újat mutatni a negyedik évadára is.

És a könyvek?

A könyvek az örök szerelmeim. Az egyetlen hobbim, ami hét éves korom óta elkísér és nem tudom megunni az olvasás. Ezt bárhányszor mondom el, írom le, mondom el mindig olyan közhelyesnek hangzik. Az önéletrajzoknál is mindenki azt írja/írta hogy hobbija az olvasás. De nekem tényleg. A napom fénypontjai, amikor leülhetek egy könyvvel, akár a buszon, akár a gyors irodai ebéd közben vagy míg altatom a gyereket.

Írni a könyvekről is könnyebben írok, mint a sorozatokról vagy filmekről, színházi előadásokról. Szóval úgy döntöttem, hogy a könyves blogok megmaradnak, mert azt én is élvezem. Nem minden könyvről, kötelezően, mint eddig, hanem csak arról, amiről valóban van mondanivalóm. Ha két mondat, akkor annyi.

Azért kitaláltam valami újat is.

Jó ideje foglalkoztat a zenei blog ötlete. El is kezdtem pár éve a legjobb 50 magyar számot keresni, de nem volt hozzá jó eszköztáram. A programozói tudásom és a háttér-kapacitásom is kevés volt ahhoz, hogy megvalósítsam azt az ötletet, ami a fejemben volt. Viszont mindkettő megoldódott és úgy döntöttem, hogy időről időre egyfajta statikus blogként össze fogok rakni listákat, zenékből, a számok mellé egy-két mondatos kommentárokkal.

Igazából nem ezekről akartam ma este írni, hanem a dupla Európa Kiadó koncetről, meg a névnapi ünneplésekről, a remek hétvégéről, amit a gyerekekkel töltöttünk, de akkor ez maradjon holnapra. Mert a könyvek és zenék mellett szeretném visszahozni a személyes, kötetlen blogolást is, ami valahogy elsikkadt az elmúlt években és hiányzik.


A The Strain befejező évada nem volt jobb, de rosszabb sem,  mint a második vagy a harmadik évad. Sosem volt egy élvonalbeli sorozat, rengeteg hibával indult, amiknek egy részét sikerült levetkőznie, de maradt épp elég ahhoz, hogy búsongjak az elszalasztott ziccer miatt.

Egy kis The Strain visszatekintő

A sorozat nagyon érdekes tulajdonsága volt, hogy minden kezdeti gagyisága ellenére az embert izgalomban tartotta. Na jó, pontosítsunk: engem izgalomban tartott. Én speciel szeretem a kicsit esetlen, de kalandos és szerethető filmeket és könyveket. A Strain meg valahogy pont ebbe talált bele: számomra pont ilyen volt.

Az első évad persze mentehetetlenül elbaltázott, de már ott kiemelkedett az a három alap karakter, akik végig felszínen tartották a szériát: a náci vámpír: Eichorst, a zsidó vámpírvadász: Satrakian és a latino seftes: Gus. A második évadtól szépen felépült a trió mellé még az orosz patkányvadász (Fet) és bizonytalan szexuális orientációjú hacker  lány (Dutch). Viszont volt két olyan karakter, akiket nem bírtam megkedvelni, a járványügyis orvos, Ephraim Goodweather és a fia, Zach. (Az utóbbin az se javított, hogy menet közben lecserélték s színészt.)

Fet és Dutch a kilencedik (utolsó előtti) epizódban.
Fet és Dutch a kilencedik (utolsó előtti) epizódban.

A főgonosz ebben az esetben nem nagyon értékelhető, mert az első évadban egy teljesen elcseszett maszk mögé dugták, a másodiktól meg elkezdett a korábbi szereplők testében létezni. Mindig elmaszkírozták kissé, de sajnos nem maradt sok mimikája, amivel játszhatott volna.

Az ultimate hero, a fél-vámpír vámpírvadász Quinlan esetében egy jó állandó szereplő jött a sorozatba, de sajnos évadokon keresztül nem tudták kibontani a karaktert, végül a negyedik évadban pótolták a hiányt, ezzel a helyére került ez a szereplő is.

Quinlan, a fél-vámpír vámpírvadász
Quinlan, a fél-vámpír vámpírvadász


Azon vettem észre magam, hogy idén még nem volt sorozat, amit úgy vártam volna hétről-hétre, mint a Trónok harcát. Végre mozgalmas és előre mozdulnak benne dolgok. Nagyon-nagyon sokat morogtam amiatt, hogy milyen lassú volt sorozat, de a hetedik évadra teljesen felpörgött.

A Trónok harcából kiveszett az intrika

A Trónok harca nem csak a gyorsaságán változtatott, hanem a zsánerén is. Ez utóbbit azért már ambivalensebben élem meg. Az elején, az első évadokban, teljesen real timenak tűnt és a fő történetek nem annyira csatatereken, mint inkább tárgyalótermekben és tanácskozásokon dőltek el. Ahogy az első három évados kritikámban írtam, élvezetes a konspiráció, a bizánci stílusú diplomáciai játszma. Az intrika szép lassan halt ki a sorozatból (a lengő cicikkel és a szexjelenetekkel együtt) és ez kihatott az első évadok nagy manipulátor karaktereire is.

Spoiler!

Az, hogy Kisujj a hetedik évad végén meghal már nem jelentett semmit. Súlytalan karakterré vált, aki már nem tudta megvillantani azt az ördögi ravaszságot és manipulációs zsenit ami a sztori elején jellemezte. (Egyféle olvasatban az egészet az ő ármánykodása indította el. Ez mondjuk erős állításnak hangzik.) Egy súlytalan karakter halála pedig már nem olyan sokkoló, mint a korábbi halálok.

És hol van már Varys?! Ebben az évadban statisztált végig, semmit nem csinált. Tyrion a legkitartóbb karakter, de ő se hozza már az igazi formáját jó két éve. A sorozat egyik legnagyobb kihagyott ziccere pont az volt, hogy nem mutatta meg a fináléban Tyrion és Cersei tanácskozását, csak a végeredményt láttuk. Korábban erre egy epizódot húztak volna fel. Ezzel nem azt mondom, hogy hiányzott volna erre 40 perc, de inkább azt figyeltem volna, ahogy kölcsönösen átvágják egymást, mint a bevezető kakaskodást, hogy megölik-e Tyriont vagy nem (mindenki tudta, hogy nem).

A baszós, intrikus sztoriból átváltottunk egy sokkal sablonosabb fantasyre. Lovagok, harcosok, mesebeli szörnyek csatája viszi előre a sztorit. Az ármánykodás helyett karddal és tőrökkel intézték el, hogy az 5 évadnyi holtponton mocorgás után beinduljon a sorozat. Mert alapvetően azt még mindig fenntartom, hogy az első öt évad semmi másról nem szólt, mint a kezelhetetlenül nagy létszámú színészi gárda értelmes nagyságúra zsugorításáról.


Csak annyit szeretnék a Trónok harca jelenlegi állásához hozzáfűzni, hogy

  1. ha a white walkerek elfordulnának 90°-kal délnek, akkor pillanatok alatt a Falnál lennének, de ezt már az első évad első epizód óta elfelejtik megtenni,
  2. persze a könyvek alapján úgyse tudnak átmenni a falon, mert van valami bűbáj rajta, szóval minek is mennének oda?
  3. Ez esetben viszont miért is jelentenek problémát?

És akkor az összetöpörödött Westeros problémáról már nem is mondok semmit.


A szolgálólány meséje (The Handmaid’s Tale) már hónapok óta folyamatosan hirdetett, alaposan beharangozott bemutató volt. Hallottam róla podcastben (fura, hogy rádiót nem hallgatok, de podcastet egyre többet), olvastam róla blogokon, szembejött online reklámokban (mondjuk az előzőket tekintve ez nem meglepő), minden arra sarkalt, hogy ezt látnom kell.

Szóval nagyon elő volt készítve a terep és ennek megfelelő várakozással ültem le a sorozat elé. Hétről hétre követtük végig a feleségemmel a totális diktatúrába fordult Egyesült Államok történetét és természetesen a főszereplő, Offred sanyarú sorsát.

Utópia!

Én szeretem az ilyen elborult, jövőről fantáziáló és sötét képet festő sztorikat. Ilyen szempontból a Handmaid’s Tale telitalálat volt, nagyon jól kitalált háttér volt felrajzolva. Tetszettek a visszatekintő részek, ahol bemutatták, hogy épült ki apró és alig érezhető lépésenként a demokratikus rendszerből egy teljes diktatúra. Persze a sorozat nem hagyta ki a ziccert, sok helyen lehetett érezni az aktuális politikai eseményekre reflektálást, de szerencsére olyan finoman sikerült, hogy 10 év múlva ezek fel sem tűnnek majd. (Már ha a rendszer nem nyírja ki addig az emberiséget, ugye.)

Én a magam részéről szívesen venném, ha a továbbiakban még többet mutatnának a kormányzó elitről, a többi országról. Úgy általában a társadalom egészéről, hiszen ebben az évadban csak az elit és a szexuális rabszolgasorba kényszerített szolgálólányok életébe láttunk bele. Nagyon kis jelenetekben ismerhettünk meg más osztályokat (a cselédek, akiket Mártáknak hívtak, a besúgó/sofőr illetve néhány prostituáltnak kényszerített nő), de a mindennapi emberekről semmit nem tudtunk meg. És ez nagyon hiányzott a történetből.

Mindennapi emberek nélkül egy ilyen rendszer nem marad meg.

Tenyészállatok

A film főszereplője – ennyit még el lehet mondani különösebb spoiler nélkül – egy olyan nő, aki nem meddő. A sorozat világában ők nagyon kevesen vannak, egyre kevesebben, hogy miért alakult ez így arról nem szól a fáma. Viszont az elöregedő társadalomban a szülni képes nők értéke erősen felértékelődött. Az USA utáni rendszerben például szolgálólányoknak hívják őket, akiket az állam összegyűjt, megfoszt a szabadságjogaiktól és a szűk elit rendelkezésére bocsájt. Szó szerint. Valami vallásos maszlaggal leöntve a dolgot, gyakorlatilag kiutalják őket a családokhoz, ahol a peteérésük legalkalmasabb időszakában rituálisan megerőszakolják őket. Fekszenek a feleség ölében miközben a férj teszi a dolgát.

Beteg, ja.

Ha sikerül a terhesség, akkor újabb megpróbáltatások várnak rájuk, ahogy a sorozat remekül be is mutatja, de nem akarok mindent lelőni előre.

Az első évad

Nekem vegyes érzéseim vannak a sorozattal kapcsolatban. Nem tagadom, hogy jó volt, de talán a beharangozott színvonalhoz nem sikerült felnőnie. Vannak sorozatok, amiket bánok, hogy egy évig nem látok. A Szolgálólány meséje esetében nincs hiányérzetem. A színészekkel nem volt gond, mindenki jól eljátszotta a ráosztott szerepet, a feleséget játszó Yvonne Strahovski volt a legjobb szerintem.

Érdekesen indult, aztán pár rész után úgy éreztem, hogy oké, értem a főszereplő (Elisabeth Moss) nyomorúságát, de haladhatnánk tovább. És akkor tényleg haladtunk tovább, de megint sikerült kicsit leülni a sztorinak, amit az utolsó epizódok végül helyretettek. Váltakozó volt, na. És mélységesen depresszív.

Persze ezt ígérték, nem panaszkodhatunk.


Gyerekkorom egyik meghatározó élménye volt a Családom és egyéb állatfajták, majd az azt követő folytatások. Rengetegszer elolvastam a könyveket és már csak felnőtt fejjel, amikor Lawrence Alexandriai négyesét megszereztem fedeztem fel a Wikipédia segítségével, hogy a Gerald által leírt élet nagyrészt fikció. Ez egy nagyfokú csalódás volt számomra, de aztán megbarátkoztam a gondolattal.

A Durrell család tényleg Korfun élt egy jó ideig, de korántsem olyan meghitt közösségben, mint Gerald Durrell könyveiben. Lawrence a feleségével költözött Korfura, ők nagyrészt külön is éltek a többiektől. Dr. Stephanides és Spiro tényleg létező személyek voltak, de rengeteg minden inkább kiszínezett sztori.

Gerald Durrell könyvei után nehezen vettem rá magam, hogy a pár évvel ezelőtti angol tévéfilm verziót megnézzem, de egyáltalán nem bántam meg, mert remekül hozta ugyanazt a hangulatot. Amikor megtudtam, hogy tavaly sorozatot írtak a regények alapján már minden ellenérzés nélkül szereztem be. Nagyon meglepett, hogy mennyire más sorozatot készítettek a könyvekből. Elsőre fura volt, aztán érdekes lett, aztán megszoktam és most az első évad végén kifejezetten örülök, hogy másként is megmutatták nekem ezt az annyira szeretett sztorit.

A sorozatban nem Gerry, a kisfiú a főszereplő, hanem Louisa, az anyjuk. Az ő szemszögéből kísérjük végig a család kalandjait, amik sok vonatkozásban inkább az eredeti eseményekhez ragaszkodnak. Gerald mindig idős nőként mutatta be az anyját, akit a gyerekein és a főzésen kívül nem sok minden érdekelt. Louisa Durrell a sorozatban egy középkorú nő, aki özvegyen maradt, küzd a gyerekeivel, a pénztelenséggel és a magányával. Erre megoldás Korfu, ahol mindezen bajait sikerül tetéznie a teljesen ismeretlen ország és kultúra áldásaival.

SID GENTLE FILMS PRESENTS
THE DURRELLS FOR ITV
EPISODE 1
Pictured: CALLUM WOODHOUSE as Leslie, KEELEY HAWES as Louisa, MILO PARKER as Gerry, DAISY WATERSTONE as Margo and JOSH O’CONNOR as Larry.
(THE DURRELLS).
This image is the copyright of ITV and must only be used in relation to THE DURRELLS.

Visszatérnek szereplők a regényekből, de néha teljesen más alakban. Például Max, aki a regényekben egy kissé elhízott homoszexuális különc, itt egy jóképű férfi, akibe Louisa komolyan belehabarodik. Ilyesmi a Családom és egyéb állatfajtákban nem fordulhatott elő. A könyvben sokkal finomabb jellemek voltak felvonultatva, mint a sorozatban és a sztorik is sokkal földhözragadtabbak, mint a könyv lapjain.

Az első évad nagyon meglepő és egyenletesen emelkedő színvonalú volt. Nekem nagyon tetszett a film hangulata, ahogy fényképezték és a jelenetek közötti vidám animációs átvezetők is rendben voltak. A színészek közül Louisa és Larry (Keeley Hawes és Josh O’Connor) tetszettek a legjobban. Igaz persze, hogy leginkább ők vitték előre a sztorit, a zsúfolt mezőnyben talán ők az igazán főszereplőknek tekinthető figurák.

Az IMDB szerint már leadták a második évadot és lesz harmadik is. Izgatottan várom őket.

   Őri András - - hozzászólás

Krimivel Dunát lehetne rekeszteni, de jó krimi kevés van. Nem tesz jót a műfajnak, hogy sokszor lassúnak, vagy vontatottnak érzik a filmkészítők és ezért átnyúlnak más zsánerekhez: akcióval vagy thrillerrel keverik. A Broadchurch első évada nagyrészt elkerülte ezt a hibát, egy szinte tökéletes igazi krimit kaptunk.

(Bár igaz, hogy volt itt is egy olyan szál, aminél úgy tűnt befigyel a szellemvilág, sajnáltam is, mert nem nagyon illett bele. Ehhez majd később még visszatérek.)

Nincs bajom az amerikai film és sorozatiparral, de nagyon egyértelmű amikor egy nem amerikai filmet lát az ember. A Broadchurchnél is érezhető volt, hogy nem a tengerentúlon készült. Nem mintha ne lett volna tele olyan panelekkel, ami minden krimi rajongónak már a könyökén jön ki, akár amerikai, akár skandináv, akár angol. (tovább…)


Az első évad is tetszett, de szerintem a második etap sokkal jobban sikerült az Orange is the new Black-ből. Két fő történetszálat kaptunk és mellé, kiegészítésként, egy csokor kisebb, de hasonlóan színvonalas sztorit.

Innentől enyhén spoileres leszek, szóval óvatosan!

Gyakorlatilag nincs olyan karakter, akire ne jutott volna elég idő, pedig rengeteg szereplőt mozgatnak. A legdurvább ellentét, így talán az évad mozgatórugója Red és Vee bandaháborúja volt. Érdekes, hogy a sorozat mennyire durva tud lenni, miközben igazán erős verekedés vagy erőszak csak kevés van benne. Bár hajlamos voltam természetesen Rednek szurkolni, de minden elismerésem a Vee-t játszó színésznőnek, igazán könnyű volt megutálni.

Lorraine Toussaint, mint Yvonne 'Vee' Parker
Lorraine Toussaint, mint Yvonne ‘Vee’ Parker

Piper Chapman (Taylor Schilling) kicsit magára talált az első évad útkeresése után. Egyrészt önállóbb lett, rájött, hogy ki kell állnia magáért és ez jót tett a karakterének. Másrészt sikerült elkerülni azt a csavart, hogy az ő szála mindenki máséba beleszövődjön, teszem azt semmi kapcsolódása nem volt a fent említett bandaháborúhoz.

Annál több zavaros szerelmi ügy van körülötte. Folytatódik a leszbikus és a heteró énjének a küzdelme. Az évadban úgy tűnt, hogy leteszi a garast Alex mellett, hiába rúg a lány még egyet bele a nyitó epizódban. De azért nem csak innen kapja meg a magáét szegény. Az ex-vőlegénye és a legjobb barátnője egymásba gabalyodnak. (A borítóképet érdemes figyelni!) Bár eddig elég véglegesnek tűnik a döntésük, de ettől a gárdától minden kitelik, nem temetném még nagyon a kapcsolatot.

Az Alex-sztori egyébként rendesen háttérbe szorult, ahogy a Laura Prepon által alakított Alex Vause is. Én örülök, hogy Piper az évad végén visszarángatta a börtönbe, egyrészről ezt a revansot már nagyon megérdemelte, másrészt érdekes lesz a harmadik évad szeret-nem szeret szála, amit az fog megfűszerezni, hogy mindketten börtönbe citálták a másikat.

És a többiek

Kicsit nehéz egyértelműen mellékszereplőkről beszélni ennél a sorozatnál, de maradjunk annyiban, hogy a kevésbé domináns történetszálak szereplői közül az idei két kedvencem a végső stádiumú rákbeteg fegyenc és az új hús sztorija volt.

Barbara Rosenblat - Rosa
Barbara Rosenblat – Rosa

Nagyon jól felépített, visszatekintő részekkel megtámogatott mesét kapott a bankrablóvá váló Rosa (Barbara Rosenblat), aki addig megy fejjel a falnak, míg végül elkapják és már csak az elhízott, öreg és rákbeteg énjét ismerjük meg a sorozatban. Ügyesen keverték össze a történetét több másik szállal, a lezárás meg valami frenetikusra sikeredett.

Bár nagyon, nagyon, nagyon idegesítő karakter Soso, de összességében élvezetes sztorit kaptunk vele. Ügyesen felkavarta az állóvizet.

A másik oldalon, a börtönőrökre gondolok, a második évadban a vezetőség harcai voltak a legjobbak, remélem találkozunk még a most vesztesnek tűnő igazgatónővel a későbbiekben. De a féllábú börtönőr és a terhes fegyenc közti románc inkább untatott már, ez a leggyengébb szál eddig. Ilyennek is kell lennie.

Jó évad volt, és most már tudjuk, hogy hét évad biztos lesz is belőle. Nem tudom kitart-e végig Piper sztorija, de ha szabadulna is, a sorozat megmutatta, hogy könnyen tudna szereplőt váltani és tartani a színvonalat.


A Homeland mindig nagyon aktuális sorozat volt és láthatóan most is az akart lenni, az évad a tavalyi elnökválasztás napjai alatt játszódik. A sorozatkészítők arra tippeltek (ahogy jóformán mindenki más is), hogy Hillary Clinton nyer, így ennek megfelelően a megválasztott elnök nő lett a sorozatban is. Nos, ez esetben a történelem és az amerikai választópolgárok ugyan megtréfálták őket, de ezt leszámítva minden nagyon friss volt ebben az évadban.

Nekem az évad első fele kifejezetten csalódás volt. A Homeland sosem volt egy akció sorozat, de az a lassúság ahogy a történetet felvezették nagyon-nagyon unalmas. Az egészet sikerült megkoronázni egy teljesen hiteltelen és gyenge epizóddal, amikor robban a bomba, Quinn meg kvázi-túszejtésbe keveredik. Az a rész volt a sorozat eddigi mélypontja.

Viszont a legmélyebb pöcegödör alja azért jó hír, mert onnan már csak jobb lehet minden és így is lett. A sorozatot ebben az évadban nem az egyébként kitűnő Claire Danes mentette meg, hanem a Peter Quinnt játszó Rupert Friend. Egy idő után elég egyértelművé vált, hogy az ötödik évadban elkezdett mélyrepülése semmi jóval nem kecsegteti a jövőt illetően, de a végjátékot remekül csinálta.

Különösebb spoilerek nélkül szeretném befejezni, annyit azért el lehet mondani, hogy nagyon fordulatos és izgalmas lett az utolsó pár rész. A befejező képsorok pedig kifejezetten a 24 jobb időszakaira emlékeztettek. Kíváncsian várom, hogy a hetedik (és nyolcadik) évadban merre halad tovább a sorozat.


Az évad második felében végre elengedték az egy (maximum két) karakterre fókuszáló, tömbösített epizódokat. Amikor első alkalommal feltűnt ez a formátum, pár éve, nagyon jó volt, újszerű, de sajnos a TWD átesett a ló túlfelére a használatukkal és a hetedik évad első felét gyakorlatilag kinyírták vele. A második etapban végre újra elkezdtek összeérni a szálak és ki is derült, hogy ettől működik a sorozat: a karakterek együtt jók.

Negan

Jeffrey Dean Morgan
Jeffrey Dean Morgan

Ha már karakterek. Negan. Negan egyszerűen ráült az egész évadra, az őt alakító Jeffrey Dean Morgan egyszerűen elnyomott mindenki mást. Elsőre kegyetlen őrültnek tűnt aztán kiderült, hogy bár kegyetlen, de alapvetően csak könyörtelenül következetes figura. Az évad első felében nem nagyon maradt más rajta kívül akit értékelni lehetett és minden kegyetlensége ellenére a kedvencem lett. Azt a vigyort nem lehet nem imádni!
Aztán a téli-tavaszi etapban kezdett eltűnni és bár mindig nagyon hangsúlyos volt, ha képernyőre került, de igazából a többiek is kaptak mellette esélyt. Ami, még egyszer: nagyon jót tett a sorozatnak. A záró epizód után úgy éreztem, hogy az évad nagy baja az volt, ami a szereplőké is: két dudás lett egy csárdában. Negan és Rick nem férnek el egymás mellett.

Sok kis közösség

A sorozat azzal is ügyesen fejlődött, hogy hirtelen váltással kizoomolt és megmutatott egy nagyobb darabot a megmaradt világból. Eddig az alap szituáció mindig két túlélőcsoport közötti versengésről szólt, most hirtelen nagyon sok túlélőcsoport lett. Különböző értékekkel, szokásokkal és válaszokkal ugyanarra a problémára.

Elsőre azt gondoltam az lehet a The Walking Dead jövője, hogy szétszórják a karaktereket és mindenhova alaposan belelátunk. Mostanra úgy érzem ez tévedés lenne, sokkal jobb, ha a megszokott szereplők csoportját követjük és az ő szemükön keresztül nézzük meg a többit. Egyszerűen ennél több karaktert, helyszínt ez a sorozat, ez a készítő gárda nem tud kezelni (vagy csak erős minőség romlás árán).

Ügyes mentés

A hetedik évad második fele egy jól sikerült mentés. Sikerült újra érdekes irányba pofozni a sorozatot, de van még mit rendbe rakni benne, mert rengeteg hülyeség halmozódott fel az elmúlt epizódokban, évadokban.

Viszonylag kevés minden történt a hatodik-hetedik évadban, ahhoz képest, hogy két évet és 32 epizódot öltek bele.

Igazából az a meglepő, hogy milyen rövid időintervallumban mozog minden már az első évadtól kezdve. Maggie terhessége miatt elkezdtem utánakutatni az idővonalnak, mert gyanúsan nem nőtt a pocakja ebben az évadban és ezt találtam. 634 nap környékén jártunk a félévad záró idején. Piszok kevésnek tűnik, főleg ha Rick kislányát nézzük.

Szóval bár kevés dolog történt, de úgy tűnik, hogy a mélyponton sikerült átbillenteni a sorozatot és ez nagyon ráfért. A következő évadot valódi izgalommal várom, remélem nem lesz semmi olyan hype, mint az elmúlt két nyáron volt, mert az rohadtul idegesített. Az évad első felére 3 csillagot adnék a 10-ből, de az utolsó pár epizód sokat javított a dolgon, legyen egy 5 alá, a tízből. Jövőre legalább egy erős hetest várok.

Vagy…