Átalánydíjas social hirdetések a Facebookon (Webhely folyamatos kiemelése tesztelés)
Még a nyár elején jött szembe velem a blogom Facebook oldalán egy üzenet, hogy új hirdetési módot próbálhatok ki: havi 3500 forintért hirdethetek. Elmentettem magamnak, hogy ezt kipróbálom később. Most elérkezett ez az idő is és elhatároztam, hogy az első tapasztalatokról egy bejegyzés sorozatot fogok indítani.
Pár hónappal később már nehéz volt megtalálni ezt a hirdetési módot, nagyon el lett rejtve, de ezt már megszoktam a Facebooktól, kevés átláthatatlanabb platform van. Végül hosszú keresgélés után arról a kártyáról tudtam elindítani, ami a hírfolyam jobb felső részén jelenik meg, a fejlécén magyarra fordítva a Hirdetéseid felirat van.
Forgalomterelés vagy brand építés
A nehéz kezdés után pozitív változás volt, hogy a Facebook megfogta a kezemet és végigvezetett a hirdetések létrehozásán. Kétféle típus van, az egyik forgalmat terel a honlapodra, a másik meg helyi ismertséget épít. Én a forgalomterelést választottam.
Hat különféle hirdetés
Hat különböző hirdetést lehet maximum létrehozni. Ez azért nem kevés, én a blogomnak általában 2-3 különféle verziót készítek, ha ki akarok emelni egy-egy témát. Úgy döntöttem első lépésnek három teljesen különböző témában kezdek hirdetni:
- Az #Apablog szekciót a liberális nevelésről szóló bloggal.
- A könyvkritikákat Munk Vera könyvével.
- A sorozatokat a Trónok harca 7. évad kritikával.
Csak érintőlegesen, hogy miért éppen ez a három. Az első egy elég megosztó tartalom, az ilyenek általában könnyen felkeltik az érdeklődést. A Kéjutca nagyon figyelemfelkeltő című könyv, a témája sem mindennapos, ez is elég klikkvadász. A Trónok harca meg friss hype, alig egy héttel vagyunk a finálé után.
A hirdetések könnyen formázhatóak voltak és beállíthattam hozzájuk minden megszokott lehetőséget. Jöhetett a célzás. A célzásnál is a megszokott felület fogadott, de úgy döntöttem, hogy ráhagyom az irányítást a Facebookra. A felület azt ajánlotta, hogy kezdjünk a nagy általánosággal és csak egy szűrőt rakott rá, hogy a célpontok Magyarországon éljenek. Azt ígérte a későbbiekben ajánl majd finomhangolási lehetőségeket.
A célzás tűnik egyébként a gyenge pontnak, mert én három különböző témában készítettem hirdetéseket és egy célcsoportot választhatok hozzá, ez nem túl jó kombináció.
Pénztárcabarát ajánlat
A fizetési oldalon több lehetőség volt, én a legolcsóbb 3500 forintos opciót választottam. Ezzel azt saccolta a rendszer, hogy 45-51 átkattintást fogok szerezni. 45 konverzióval számolva ez kerekítve 78 forint, ami jócskán elmarad az eddigi legsikeresebb manuális hirdetésemtől, ahol 2 forintos árat sikerült kihoznom. Meglátjuk mi lesz a vége.
Összegezve
Nagyon kíváncsi voltam már erre a hirdetési opcióra és bár nehéz volt megtalálni, de eddig inkább bizakodó vagyok. Kb. egy hét múlva jelentkezem az addigi eredményekkel.