Piktoria (beta) – Instagram és Pinterest kezelés
A Piktoria nevű program bétáját próbáltam ki a hét napos ingyenes verzióban. Instagram és Pinterest fiókok kezelését lehet vele könnyen megoldani, de főleg az analitikai funkció használhatóak.
Az elmúlt hetekben kezdtem tudatosan építgetni az Instagram fiókomat ehhez a bloghoz, így bukkantam rá a Piktoria nevű appra. A Piktoria Instagram és Pinterest fiókok kezelésére van kitalálva és egy hirdetésben 7 napos próba verziót ajánlott én meg éltem a lehetőséggel. Igazából a Pinterest fiókom nagyon régi és elég rendezetlen, de mindig visszariadok attól, hogy nekilássak kitakarítani, újra rendszerezni. Így aztán a Pinteresthez készült kezelőfelületet nem is vettem igénybe csak az Instagram szekcióhoz adtam meg az adataimat.
Az Instagrammal a legnagyobb problémám az, hogy nem tudok előre betárazni tartalmat, csak kézzel tudok publikálni, csak mobil eszközről. Nehézkes kissé. A Piktoria azt írta, hogy képes előre tárazni a fényképeket és a szövegeket. Hát ebben csak félig mondott igazat. Valóban beállíthatsz egy időrendet, napi vagy heti rendszerességgel megadhatod az órákat, amikor élesíti a fotókat, de valójában ezt nem teszi meg. A mobilodra fel kell telepítened a Piktoria appot és az küld push notificationt, hogy most menjen ki az Instagram bejegyzés. Annyit megcsinál, hogy egy gombnyomásra a telefon megosztási paneljén keresztül helyből beállítja a képet és vágólapra helyezi az előre megírt szöveget. Így jó pár gombnyomást megspórol a felhasználónak, de korántsem automatizálja a folyamatot.
Én két napig használtam ki a Piktoria időzítőjét, mert a szerkesztő felülete borzasztó fapados volt és több gondot okozott, mint amennyi hasznot hozott. Amikor állítani akartam a bejegyzés szövegén vagy hozzá akartam rendelni az analitika által ajánlott hashtageket, akkor a változásokat beleírta az összes időzített fotóba. Kérdés nélkül.
Piktoria Monitoring Tools
A Piktoria érdekes része viszont pontosan ez, az analitika. Kb. egy nap kellett neki, amíg az én fiókomat átnyálazta és elkezdtek megjelenni a látványos diagramok és grafikonok. Elég sok infót ki tudtam nyerni az eddigi megosztásaimról, például, hogy egyáltalán nem azok a csalogató hashtagek, amiket eddig gondoltam, illetve hogy nagyon bátortalanul bánok a hastagekkel, jöhetne nyugodtan több.
[su_box title=”Reklám (x)” box_color=”#E3E3E3″ title_color=”#282828″ radius=”0″] [/su_box]
Elég jó infókat kapok a követőkről is és rájöttem arra is, hogy egyáltalán nem hoz hasznot, ha visszakövetek valakit csak azért mert őt érdeklem. A számomra teljesen lényegtelen rész a filterekről szólt, kiemelte, hogy melyik filterek tetszenek jobban a követőimnek. Ha tervezném, hogy használom őket, akkor ez érdekes lehetne, de én arra gyúrok, hogy inkább a saját fotóimat, előre feldolgozva töltöm fel.
Van egy szekció, ahol azt mutatja meg, hogy miben vagy jobb: videóban vagy fotóban. Ez szintén tök jó és használható adat. Végül van egy táblázat a 20 legjobban teljesítő fotóról, amit ki is exportálhatunk mindenféle remek formátumba.
Piktoria Discovery Tools
Ebben a szekcióban hashtaget, helyeket és felhasználókat ismerhetsz meg. A leghasznosabb számomra a hashtag ajánló volt. Beállíthatsz kifejezéseket, amikre ajánl kiegészítőket vagy cseréket, illetve az elmúlt nap 30 legersőebb hashtagjét is frissíti folyamatosan (a teljes Instagramra vetítve)), pontos számokkal.
Budapesten egyáltalán nem tudtam használni a Location Search eszközt, mert nem jelzett felkapott helyeket. valószínűleg túl kicsi a merítés hozzá. Amikor New Yorkra lépte helyből ajánlott témákat. Őszintén megmondom, hogy nem tudtam mit kezdeni a felhasználó keresővel, így erről többet nem is írnék.
Kell ez nekem?
Engem a hét napos próba igazából nem győzött meg arról, hogy érdemes lenne fizetném érte, főleg, hogy az alap csomag is 9$ havonta. Az elemzések jók, érdekesek, de nem érzem, hogy elengedhetetlenül szükségesek lennének számomra, az időzítő funkció meg igazából alig több, mintha egy Google Naptárban beállított figyelmeztetést kapnék. Talán ha komoly céges profilt vezetnék, ahol van elég elkölthető költség keret arra, hogy erőteljes kampányokat vigyek végig az Instagramon, akkor lenne értelme. Előre betárazni a képeket, figyelni a grafikonokat. Fene tudja, talán még ehhez is kicsit fapados.
Érdemes kipróbálni a hét napos teszt időszakot, mert lehet, hogy neked jobb tapasztalataid lesznek, mint nekem.