2024. február 10. 08:55

Season of Discovery phase 1

A Season of Discovery az idén 20 éve megejelent World of Warcraft második próbálkozása a nosztalgiahullám meglovaglására. A Classic nevű változat is jól indult, de közben félrecsúszott, a Season of Discovery viszont az első fázisában nagyon ígéretesnek tűnik, méltó az eredeti brandhez.

Idén lesz 20 éve, hogy World of Warcraftot játszom. Persze volt benne pár év kihagyás, a Cataclism kiegészítő környékén hagytam ott amikor született a lányom. Mással voltam elfoglalva. Néha vissza-visszanéztem az évek folyamán, de a megújult játék sosem tudott pár napnál tovább lekötni. Túl egyszerű lett, nem túl veszélyes és a grafikai fejlődés fordítottan arányosnak tűnt az élvezet faktorral.

Közben játszottam más játékokkal, de valahogy semmi nem tudta azt a fajta lelkesedést kiváltani belőlem, mint a World of Warcraft. Így aztán amikor 2019 nyarán elindult a World of Warcraft Classic, ahol az eredeti játékot kezdhetted újrajátszani ott volt a helyem. Kezdetben nem nagyon nyúltak hozzá az eredeti koncepcióhoz, csupán annyiban, hogy  egy rakás javító patchet már előre aktiváltak. És ez jó volt. A Classic nehéz, régies grafikával, de rengeteg kihívással érkezett. Nagy előnye volt, hogy a játékostábora már gyakorlott WoW játékosként érkezett és rengeteg korábban megoldhatatlannak vagy egyenesen hibásnak vélt dolgot nem vettek figyelembe. Paladin tankok, dual wield warriorok mászkáltak mindenfelé, guild nélkül minden este tudtál raidre járni, mert voltak Discordon szervezett események. A Classicnak nagyon jól jött a Covid is. Mindenki otthon volt, idő, mint a tenger és jól esett az ismert veszélyeket rejtő Azeroth földjét taposni a hirtelen (lét)bizonytalanná váló világban.

WoW Classic (Era)

A Classic végzete akkor kezdődött, amikor elkezdtek hozzányúlni az eredeti koncepcióhoz, hogy könynebb legyen játszani. Az elgondolás helyes lehetett, de egyáltalán nem fogalalkoztak az emberi faktorral és a heroic plus meg plus plus raidek az elvárt – mindenki kapjon jó geart – eredmény helyett azt érték el, ha kihagytál pár hetet, akkor végletesen lemaradtál. Nem találtál csapatot, hogy fejleszd a geared, mert nem volt elég jó geared. Ördögi kör. Valahol a Lich King kiegészítő közepén jött el az a pillanat, amikor már pénzért aranyat is vásárolhattál az aukciós házban és én eluntam a dolgot. Azt, ami jó volt a Classicban sikerült kiölni belőle a Retailből áthozott hülyeségekkel, csak a grafika maradt szar. Otthagytam a játékot újra és inkább végigjátszottam a három új Tomb Raidert (kiváló játékok egyébként).

Season of Discovery

Aztán múlt decemberben újra betöltött Nortshire a gépemen, mert a Blizzard csavart egyet a játékon és megint leporolta a 20 éves verziót, hogy visszaszerezze a játékosok bizalmát. Most nem egy szimpla nagy reset gombot nyomtak rajta, hanem újragondolták a Classicban elrontott koncepciót. Season of Discovery néven egy új variánst hoztak létre az eredeti WoWból, ahol a nehézségi faktor ugyanaz, mint volt, de extra küldetésekért a Retailből ismerős képességeket tudsz megtanulni (rúnák). A küldetések néha az ostobaságig egyszerűek, de a komolyabb cuccokért nagyon kemény kihívások elé kell állni. Ez még önmagában nem lett volna sok, de visszatúrtak olyan ősidőkig amik még az eredeti játék kiadása előtti korok voltak és beemeltek mindenfélét, amit anno kihajítottak a fejlesztés során. A legszebb változás az volt, hogy az új rúnák segítségével a játszható karakterosztályok új feladatokra lettek képesek. Például a varázslók gyógyítóként funkcionálhatnak, míg a warlockok tankolhatnak bármit. Nagyon menő lett! A koronája az egésznek viszont az, hogy nem adták oda a teljes játékot egyszerre. Az elérhető hatvan szintből tegnapig csak 25-öt tudtál megcsinálni. Ott volt a többi tartalom is persze, de nem lehetett szintet lépni tehát teljesíthetetlen volt.

A sorban állás intelligenciája

A Season of Discovery egy olyan élményt hozott a WoWba, amit én mindig hiányoltam. Ott van ez a remekül kidolgozott, rengeteg történetet bemutató világ és a nagyját egyszerűen kihagyod, mert mire odaérnél már túl magas szintű vagy ahhoz, hogy kihívást jelentsen. A szakmákban volt egy csomó cucc, amit el tudtál készíteni ugyan, de sosem tetted, mert mire elkészült már rég túlhaladtad. Hát most volt idő az első 25 szint tartalmát alaposan megismerni mindenkinek. Kiderült, amit én tudtam, hogy kis szinten is mennyire jó játék a Warcraft. Kaptunk persze egy felújított raidet, Blackfathom Deep 10 fős szintező raid lett. Jópofa volt, de nem hiányzott.

A World of Warcraft csapata most nagyon átgondoltan nyúlt hozzá a játékhoz és úgy tűnik reagálnak a kiskapukra. Az új phase indulásánál már előrer kijelentették, hogy betiltják a GDKP raideket (amikor a játékon belüli valutáért vásárolsz zsákmányt a játékban), mert tönkreteszik az eredetileg megálmodott szociális rendszert. Sikerült kontrolálni a Retail beszivárgásást a játékba és valami nagyot csavarni az élvezeti faktoron. Olyan élményt sikerült adniuk, mint az alapjáték volt lassan 20 éve. És erre is igaz, hogyha akkor ott kihagytad egy életre kihagytad és mindig nosztalgiával fogsz gondolni rá.