2019. május 17. 15:32

A Cewe fotókönyv-rendelés egy fos

Rendeltünk szülinapra Cewe fotókönyvet. Igazi mélyrepülés ez a szolgáltatás miközben egyeduralkodó a piacon. Lehet, hogy van némi összefüggés a dologban.

Kezdjük azzal, hogy a fotókönyv készítő szoftver normális munkára alkalmatlan. Én már pár évvel ezelőtt is azt csináltam, hogy kinéztem az oldalszámot, a pontos méretet és aztán Adobe InDesignban készítettem oldalanként egy korrekt munkát, amit bedobáltam a szoftverbe és kinyomtatták. Most is erre fanyalodtunk a végén Zsófival, mert kitéped a hajad a hülyeségeitől.

De ez még egy dolog, hiszen általában a népek oda meg vissza vannak tőle, hogy milyen kezesbárány eszköz, csak én vagyok ilyen fasz, hogy szeretem korrektül megcsinálni, ha már fizetek érte. Viszont a rendelési folyamat tervezőjét még a mentőben is ütném. Beírogatsz minden adatot, leokézod az ászf jellegű kötelezvényeket aztán rányomsz a fizetésre. És a szoftver elkezdi feltölteni a fotóidat, de esetünkben az egyik kép, amit vízjelként használtunk, png volt, transzparens meg minden. Ezt egy fekete téglalapként töltötte fel. Kicsit idegeskedtem, hogy most szarul tömörített-e mert, előfordul png-nél ilyesmi vagy csak a megjelenítésben fos az egész. De mivel ajándék ezért azt mondtam, hogy én ezt visszavonnám, mert nem szeretném ha azon a pár oldalon a sarokban egy nagy fekete téglalap lenne a vízjel helyett. Nem ugyanaz az érzés, na. És itt jött a szomorkodás: nincs lehetőség visszavonni a terméket. Gyorsan írtam emailt a rohadtul eldugott ügyfélszolgálati címre (éjszaka nincs call center, ugye), hogy ezt meg ezt a rendelési számot töröljék. Aztán átalakítva a képeket újra megrendeltük a könyvet.

Reggel semmi válasz, hát 10 után felhívtam a call centert, hogy mi fasz van. Kiderült, hogy törölni ők se tudnak, mivel elfogadtam az ÁSZF-et az bíz le lesz gyártva. De! Mivel hamar jeleztem, ezért bezúzzák majd és nem is kell kifizetni. Mondtam, hogy jó. Azóta nagy csend, pedig ma kell a könyv, ránéztem a rendelési felületre és azt írta mindkét könyvhöz, hogy kiszállítva. Mivel átvételi pontra kértük Zsófi elszaladt érte. Mindkettő könyv várta, választhatott is (a png verziós is jó lett). Az egyiket kifizette, elhozta. Majd rá két órával jött egy e-mailem, hogy menjek átvenni a könyvet, elkészült.

Mennyivel faszább lenne, ha lenne törlés. Most tök feleslegesen nyomtatták ki azt a könyvet, amit senki nem fog átvenni. Egyrészt igazi balfasz veszteség nekik, másrészt meg nézhetjük környezetvédelmileg, pazarlásilag is, onnét se jobb.

Egyáltalán milyen dolog az, hogy nem tudod visszavonni a rendelésedet? Bár tisztában vagyok azzal, hogy az ÁSZF az igazi undorító kiskapu a cégeknek a szemétkedésre, de a fenti esetben is ők jártak volna jobban, ha innovatívabbak. És nem vagyok elégedett a panaszkezeléssel, a kapcsolatfelvétellel sem, csapnivaló volt az egész.

Ja, extra bosszúság, hogy kemény kötés helyett puhával érkezett.