Client first?

A sztori viszonylag nevetséges: van egy átutalási megbízásom a Vodafone mobil appon keresztül, ami a számlámról leemeli a telefon díjat minden hónapban a tárgynapon. Ez remekül működik, hónapok óta rá se kellett nézni csak jött az sms, hogy indítják a tranzakciót.

Client first? részletei…

Egy hétvége mobiltelefon nélkül

A hétvégén Balatonra utaztunk, nagy családi banzájra, de már odafelé úton lemerült a mobiltelefonom. Annyira nem aggódtam elsőre, sokat nyűttem pénteken és estére el szokott fáradni amúgy is, azonban amikor nem igen akaródzott neki bekapcsolnia, akkor kezdtem kétségbe esni.

Péntek este a nyaralóba érkezve szépen töltőre raktam és hagytam egy jó fél órát, amíg kipakoltuk a cuccokat, elaltattuk a gyerekeket. Vacsora közben akartam ránézni az internetre, meg nyomni egy Check-int a Swarmban, de a Samsung logónál nem jutott tovább a betöltési folyamat. Rossz érzésem volt, de töltőn hagytam a telefont, hogy majd reggelre biztos összeszedi magát.

Hát nem szedte!

Ugyanaz ment, mint este: eljutott a logóig, aztán semmi. Hagytam, hadd töltögessen, de egy idő után kezdett nagyon forró lenni, hát újra kivettem az akkut mielőtt még végképp elromlik. Bementünk vásárolni Fonyódra, gondoltam ha már ott járunk, akkor beviszem a Vodafonehoz, hátha tudnak kezdeni valamit vele.
Sajnos az évek folyamán megszűnt a fonyódi Vodafone szaküzlet, a Red tudakozó mondta, hogy Bogláron vagy Marcaliban tudnak segíteni. Zsófi előzékenyen felajánlotta, hogy menjünk el Boglárra, de én nem éltem a lehetőséggel, pár napot kibírok telefon nélkül.

Így aztán eltettem a telefont és inkább arra koncentráltam, hogy finomak legyenek a tárcsában sütött tarják, meg, hogy beszélgessek a családommal. Ez végül is nem rossz program.

Általában nem is hiányzott a telefon, de néha veszettül. Nem tudtam lefotózni, ahogy homokvárat építek a gyerekeimmel, nem tudtam ránézni egy pillanat alatt az időjárásra és nem volt órám. Jó 15 éve már, hogy nem hordok órát, mert mindig van nálam mobil telefon, akkor meg minek.

(Szerencsére a fényképezőgép azért velünk volt, így vannak képeink. Szóval végeredményben semmivel nem jártam rosszabbul, legfeljebb lassabban értem el ugyanazt az eredményt.)

És hiányzott még egy valami: a jobb zsebemnek nem volt súlya. Az a megszokott érzés, ahogy a combomhoz nyomódik a telefon egyszerűen megszűnt. Időről-időre odakaptam, hogy basszus elhagytam volna? Nem, csak otthon volt.
Igazából kicsit ijesztő, hogy mennyire mindennapos eszköz lett, mennyire feltűnt a hiánya.

Vasárnap este aztán 20 perc internetezés után elővarázsoltam belőle az auto recovery üzemmódot, ami gyári állapotra visszaállította a mobiltelefont. Azóta minden rendben van vele, sőt gyorsabb, mint az elmúlt időszakban bármikor. Úgy tűnik ezt a visszaállítást nem ártana olyan negyed évente egyszer eljátszani a telefonokkal. Teljesen megújult tőle. Igaz, hogy most rakosgathatom vissza az alkalmazásokat, de úgy döntöttem, hogy csak azt telepítem, amit használnék éppen, ami kimarad, az valószínűleg úgysem kell.

Bár elég bosszantó élmény volt, de végső soron nem bánom a dolgot. Érdekes érzés volt telefon nélkül lenni, 2001 januárja óta ilyesmi nem történt velem. 15 éve, kedves Olvasó neked hány éve van nap, mint nap mobiltelefon a zsebedben?

Van mit javítani, de nem panaszkodom: netreszomjazol promóciós játék

A mai ebédidőmet Anyuval töltöttem, egy-két havonta amikor Pesten jár bedobunk valami jó kaját a környéken. Nem hosszú, de kellemesen változatos ebédek ezek, mindketten nagyon szeretjük őket. Az ebédhez egy doboz Coca-Colát ittam, aminek a dobozán nagy örömmel fedeztem fel, hogy Vodafone ügyfélként 50mb ingyen netet kapok a dobozon levő kódért. Nem mondom, hogy égető szükségem van a plusz adatforgalomra, de ha már itt van, akkor kipróbálom – gondoltam – és nem hagytam, hogy a pincérnő elvigye a dobozt, hanem szépen visszavittem az irodába.



Első nekifutás: ez nem működik

Miután feldolgoztam a távozásom óta felgyűlt levelezést gondoltam gyorsan megigénylem a plusz adatot, hogy kidobhassam végre a palackot. Elmentem a dobozon feltüntetett cokestream.hu weboldalra, ami egy kis keresgélés után átvezetett egy másikra, a netreszomjazol.hu címre. Töprengtem is rajta, hogy ennél bonyolultabban szinte nem is lehetett volna megoldani és az az ingyen adatforgalom jól is fog jönni, ha még sok ilyen átirányítást kapok. De nem, itt végül célba értem, legalábbis akkor még azt hittem.

Természetesen regisztrálni kell, ezen nem lepődök meg, az ingyen internet sosincs ingyen. Nincs is ezzel semmi bajom. Az már zavaróbb volt, hogy a telefonon elkezdett műveletet át kellett vinnem a tabletre, mert a telefonon a regisztrációs űrlap elemei ide-oda úszkáltak (éljen a reszponzív design) és mivel nem volt rajtuk placeholder (tudod az a szürke szöveg, ami elmagyarázza mit írj a rubrikába) ezért nem engedte beírni a telefonszámot, míg a körzetet meg nem adtam, de a körzet a telefonszám alá volt csúszva így nem tudtam mi van… mindegy, hosszú és értelmetlen volt.

Amikor meg sikerült, akkor a visszaigazoló e-mail nyavajás lassan érkezett meg, jó 20 percet vártam rá. Az is végre megjött és én gyorsan elfordítottam a Colás doboz nyitófülét, hogy megnézzem a kódot. Az egyik karakter kicsit kopottas, szerintem 6-os, de lehet hogy egy 0. Mindegy. Beírtam, jött a popup-ablak: sikertelen kódfeltöltés. Próbálkoztam még kétszer, nem ment. Ahogy a mellékelt képen is látod van ügyfélszolgálat erre az esetre, a telefon és az email közül én az előbbire voksoltam, mert minden olyan lassúnak tűnt, hogy gondoltam az élőszó egyszerűbb (és főleg gyorsabb) lesz.

Sikertelen kódfeltöltés - netreszomjazol.hu
Sikertelen kódfeltöltés – netreszomjazol.hu

Hosszan csengett a telefon, majd egy űzött női hang szólt bele, hogy elnézést kicsit várakoztatni fogom, azzal már jött is a midi-zene, mire kinyögtem, hogy . Közben pont jött egy olyan email, amin volt mit töprengenem, megválaszoltam miközben a fülemig húzott vállammal tartottam a mobiltelefont. Mikor rányomtam a küldésre valahogy hiányérzetem volt és éreztem egyre jobban idegesít valami. Rájöttem, hogy a szörnyű gépzene még mindig a fülembe vinnyog. Megnéztem a telefont és közel 10 perce várakoztattak.

Közel 10 perc várakoztatás után letettem a készüléket.
Közel 10 perc várakoztatás után letettem a készüléket.

(A következő oldalon folytatódik…)

Könnyen jött, könnyen ment

A Vodafone adott a nyárra 3GB adatforgalmat puszira, aminek nagyon jó hasznát vettem a múlt heti bélatelepi nyaraláson. Még maradt is majd 1,8GB július további felére meg augusztusra. Utazgatós időben jól jön az ilyesmi.

Aztán tegnap este Cili a saját YouTube csatornámat akarta nézni, az utazgatós videóinkat, de Zsófi szüleinél nem túl jó az internet sebessége, sokan is vagyunk rá, hát állandóan megszakadt. Beállítottam hotspotra a telefont és Cili vidáman nézte a rövidfilmeket. Aztán fürdettük Dávidot, elfelejtettem az egészet majd a szundikáló fiúval a kezemben elkezdtem letölteni a Ray Donovan új évadát meg a Straint. Meglepően gyorsan pörgött a torrent, de valahogy elsikkadtam felette. Aztán egyszer csak jött az üzenet, hogy az adatcsomag elfogyott. Igazából nem is nagyon bosszankodtam, így jártam, hülye voltam.

Bye Telenor, hello Vodafone!

Bár februárra vártam, hogy rendeződik a mobil telefon előfizetésünk körüli hercehurca, de csak áprilisban jutottunk a végére. Eleve megígértem, hogy blogolok róla, de ez a sztori anélkül is megér egy misét. Ha nem vagy képben az előzményekkel, akkor kattints ide, a hivatkozás új lapon nyílik, utána folytathatod innen.

Verseny: nincs

Miután elhatároztuk, hogy valamit kezdeni kell a telefon előfizetéssel 2-3 hetente ránéztem a szolgáltatók ajánlataira. Érdekes volt, hogy a Vodafone Red csomagját egyszerűen nem bírták überelni a konkurensek. A Telenor próbálkozott a személyre szabható tarifával, de a kalkulátor weboldala nem engedett belépni, így nem tudtam érvényesíteni a sok éves előfizetői kedvezményemet: rövid úton elment tőle a kedvem. Ha már utánanézni is nehézkes, akkor ez nem győzött meg.

A Telenor érdeme viszont, hogy legalább próbálkoztak. A fenti MyTariff és az All-in csomagok megközelítették a Red díjait, és ha egy kis akarást és figyelmet tanúsítottak volna irányunkban valószínűleg maradunk. De az ügyfélszolgálati passzivitáson és felfuvalkodottságon túl sikerült egy utolsó ellenszenves húzással végképp kihozni a sodromból és már csak dafke is otthagytuk őket.




Romló húson selyemszalag

A rákfene ott van, hogy szép dolog az alacsony előfizetési díj vagy a kedvező konstrukció, de kell egy eszköz is, amin használod. Zsófinak és nekem is szükségünk volt új telefonokra. Régebben a távközlési cégek a telefonok árait beleépítették a 2 éves hűséggel biztosított előfizetésbe. Ez mindkét félnek jó volt, a szolgáltató két év fix profitot kapott, az előfizető meg egy középkategóriás telefont. Azonban ez az árukapcsolás megszűnt, a telefon ára havonta rárakódik az előfizetési díjra.

Az én előfizetésem járt le hamarabb, így engem keresett meg a Telenortól egy üzletkötő, hogy remek ajánlata van. Mivel egy remek ajánlatot már hallottam tőlük és szócsépléshez nem volt kedvem – jeleztem az ipsének, hogy csak olyat mondjon ami valóban jobb, mint a netről kikereshető csomagár.

Első körben megpróbálta, hogy egy All-in tarifát úgy lebegtessen be, mintha ingyen járna mellé okostelefon, de ezt rövid keresgélés után kimutattam neki. Ekkor újra jeleztem, hogy hagyjuk abba a beszélgetést, ha nem tud a Red Basic csomagnál jobbat ajánlani. Kis töprengés után második körben megismételte az első ajánlatot azzal, hogy ingyen kiszállítást kapunk mellé. Ekkor húztam fel magam és tettem le a telefont egy kurta búcsú után.

Nem baj, gondoltam: jó megerősítést kaptam, hogy ideje váltani. De ezzel még korántsem volt vége. Előre adategyeztettünk és a számlazárás elötti napokban elindítottuk a szerződés felmondást és az új szerződéskötést a Vodafonenal. Zsófi számhordozott, én úgy döntöttem, hogy hard resetre játszok: túl sok Lamarkingos/Vasútmodelles partner hívogatott rajta, lerázhatatlanul.

Így jár az, aki nem kap céges telefont, de hagyja, hogy a kollégái kiadják a személyes számát. Jó lecke volt, most már megtiltottam, hogy az új mobilszámomat használják céges ügyekre.

Szóval megkötöttük az új szerződést és kaptunk két új telefont is. A telefonok havi részletével együtt is jobban jártunk a váltással, mint a korábbi tarifánkkal. De elmenni a Telenortól nem könnyű: közölték, hogy elkéstünk, nyolc nappal korábban kell szerződést bontani. Ki kell fizetni az egész következő hónapot is, miközben Zsófinak már sim kártyája se lesz hozzá, hogy a megvásárolt szolgáltatást használhassa.

Tajtékzottam.

Az előfizetéseink holnapután járnak le, jó 40 nappal a felmondás után. Nonszensz.