A Szövegírás blog esete a Google+ oldalakkal

A szovegirasblog.hu hírlevelére időtlen időkkel ezelőtt feliratkoztam, nem annyira önszántamból, a főnököm presszionált. Bár azóta szétszedtem a céges és személyes levelezést, a saját e-mail címemre érkező rendszeres hírlevelekről mindig lusta vagyok leiratkozni, főleg, hogy sokszor olyan izgalmas címekkel bombáznak, amit csak az átolvasás utáni csalódottság csillapít.

Most is tipikusan ilyen hírlevél érkezett, a “Márkaépítés Plus: mire jó a Google közösségi oldala?” egy nagyon jó téma lehet(ne), de hemzseg a szöveg az ilyen mondatoktól:

Összevetve ezt a néhány kiemelt jellemzőt, a Google Plus alapvetően alkalmasabb márkaépítésre, mint a Facebook. Nyilván aktivitás és tömegmozgatási szempontból még mindig a Facebook a nyerő, de napi 10 perc Google Plusozás mélyebb szinten hozhat fejlődést.

Hát mitől? Oké, szerzel házon belüli linkeket a blogodra a Googlenél, de aki egy kicsit is foglalkozott a Plus-szal, az pontosan tudja, hogy közel lehetetlenség egy kkv szintjén valódi, aktív, rajongói tábort építeni rajta. Hogy miért?

Mert alig használja bárki. (Így aztán a hírlevélben kiemelt +1 dömping nem fogja előre sorolni a SERP-ben az oldaladat.) Az egyik barátunknak volt egy remek mondása az ilyen esetekre:

Olyan, mint sas a szobában. Jó ha van, csak minek?

A szovegirasblog.hu szempontjából persze egyértelmű, hogy mire jó:

Milyen tartalmakat érdemes megosztani? Mire figyelj közösségi oldalakon, és milyen értékesítési szöveg várja a honlapodra kattintókat? Ezt a legapróbb részletekig körbejárjuk február 20-án, értékesítési szövegírói tréningünkön.

Viszont, ha már ilyen szépen vagyunk: az oriandras.hu is fenn van a Google+ oldalai közt, kemény egy darab követővel. Arra bíztatnálak titeket, hogy javítsunk ezen a méltatlan arányon és kövessetek be ott is, hátha ettől jön el a fellendülés. :)


Szerző:

Őri András

38 éves webfejlesztő vagyok Budapestről. Két nevelendő gyerek büszke apukája és egy gyönyörű feleség szerencsés férje.