2015. január 9. 22:46

Pár keresetlen szó a budapesti bérletvásárlásról

Blogot írni sokféle indíttatásból lehet. Én általában előre vázlatolom a bejegyzéseket, formázgatom őket, többször módosítom. Néha azonban hirtelen felindulásból születik meg egy-egy, mint most is.

Szeretnék pár dolgot leszögezni mielőtt belekezdek a történetbe, amit szeretnék megosztani veletek:

  • Én szeretek gyalogolni. A telefonom lépészszámlálója szerint átlagosan ~6000 lépést teszek meg naponta. Nem ritka a 10-11000 lépésszám feletti eredmény sem. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy az alábbiakban nem a plusz kilométerekkel van a bajom.
  • Szerintem a budapesti tömegközlekedés kifejezetten jó.
  • Elhatároztam, hogy nem fogok káromkodni ezen a blogon.

Nos, az alapvetések után jöhet a sztori. A hajtás után belekezdek!

Csak, hogy Ádám-Évától indítsak a nap azzal indult, hogy Cili belázasodott hajnalban, így reggel egyedül indultam neki az ónos esőtől csúszós utcáknak. Tegnap este járt le a bérletem, a tervem az volt, hogy a 61-es villamoshoz tartva az automatából megveszem reggel az új bérletet. Mivel a lányom nélkül én gyalog megyek a munkahelyemre így nem esett útba az automata, viszont a BKK bérletpénztár a Móricz közepén extra sok csúszkálással járt volna, így azt gondoltam majd hazafelé beszerzem, legalább egy napot nyerek a bérlettel.

Nap közben kiderült, hogy munka után Zsófi szüleihez megyek, ott találkozunk. Gondoltam sebaj, a villamos megállókban kell lennie automatának kisétálok az Alsóhegy utcai megállóhoz, megveszem a bérletet és utána felülök a 112 buszra. Sajnos a villamos megállóba érve csalódás ért, nem volt ott semmilyen automata. Ekkor még bíztam, és a telefonom segítségével rákerestem a „bkk bérlet automata” kulcsszavakra a Googleben és az alábbi, legjobb, találatot kaptam:

Időt spórolunk önnek! A Budapesti Közlekedési Központ 2014 tavaszától Budapest Főváros Önkormányzata támogatásával új technológián alapuló, megújult külsejű jegyeket, bérleteket vezet be, melyeket 300 új jegy- és bérletkiadó automatában, az ügyfélközpontokban és a jegypénztárakban lehet megvásárolni.

Hát – gondoltam rezignáltan – azért ez az időt nyerünk Önnek szöveg nem jött be igazán. Mindegy, a weboldal felkínált egy BKK-Pont kereső nevű alkalmazást, amivel elvileg megnézhettem hol van a legközelebbi automata.  A használatát nem könnyítette meg, hogy a BKK weboldalai nincsenek mobil eszközökre optimalizálva. Biztos akkor a leghasznosabbak, mikor otthon vagy az irodában ülsz, nem amikor éppen tájékozódnál a városban, hogy mivel merre mehetsz, mit merre találsz. Ilyenkor egy turistának, de egy mezei városlakónak is van egy legalább 15″-os monitora, amin kényelmesen megnézheti, olvasható betűmérettel a fontos információkat. De hagyjuk, ne legyünk telhetetlenek, legalább van egy ilyen remek alkalmazás! Belezoomoltam, és hagytam, hogy a telefon GPS bemérje, hogy merre vagyok. Nem mondanám valami combosnak az eredményt, a BKK szerint én valahol a Gellért hegy oldalán álltam, de az a fél kilométer ide-oda nem számított, azt egyértelműen megtudtam, hogy az útirányomba eső legközelebbi automatát a BAH csomópont feletti megállóban találom.

Más napokon, mikor nem siettem volna a családhoz egy ilyen üdítő sétának még örülök is, de mivel eddigre már 16:20 is elmúlt és én mielőbb szerettem volna az Istenhegyre érni, hogy bevásároljak és csatlakozzak a többiekhez most a lehető legrosszabbkor jött. Szomorúan néztem a kanyarban távolodó buszom után: akár azon is utazhatnék.

„#*!&÷! – gondoltam magamban

Kicsit jobban éreztem magam a fentiek után (érdemes az egeret a sárga terület fölé vinni) és nekiindultam a sétának. Reménykedtem, hogy az útba eső villamosmegállók egyikében infrastruktúra fejlesztés történt, amit a weboldal nem követett, de pechemre a BKK alkalmazásnak igaza volt, egyik villamos megállóban sem láttam meg az automatát. A BAH-ra érve újra ránéztem a telefonomra, igen a MOM Park alá tette a jelölőt, ott lesz jobb oldalt egy automata. Jegyet vehetek egyébként a MOM Postán is. Az elkövetkező pár percben kiderült, hogy a jelzett helyen nincs automata, se Cola, se rágó, se bérlet. Semmi. Viszont volt ott egy Taxi droszt.

A számítógépen már jobban muzsikál a BKK-Pont kereső alkalmazás, itt a jó helyre tette az automatát, de elkeserítő, hogy mekkora üres foltot hagytak ki a telepítésnél.
A számítógépen már jobban muzsikál a BKK-Pont kereső alkalmazás, itt a jó helyre tette az automatát, de elkeserítő, hogy mekkora üres foltot hagytak ki a telepítésnél.

A MOM-mal szemben, a villamos megállóban végül találtam egy szerkezetet. A történethez tudni kell, hogy volt nálam pénz, de csak nagy címletek, a kártyámon viszont még nem jött meg a fizetésem, így nem örültem, mikor azt írta a gép, hogy 20000 forintos címletet nem fogad el. Mázlimra ma délelőtt is én mentem ki az ebédért a sarki CBA-ba, így volt némi apróm, sikerült összekaparnom a bérlet árát. Nem igazán értem, hogy a bérletpénztárak kiváltására telepített automata miért nem bírja kezelni az összes bankjegyet.

Mindenesetre megvolt a bérletem, és alig múlt háromnegyed öt. A pech szériám ezzel kimúlt, a 212-es éppen beállt a megállóba és egy jó sprinttel fel is tudtam szállni, elégedetten ültem le egy üres helyre és kapartam elő a könyvemet. Éreztem: a BKK időt spórolt nekem.

[su_box title=”Ha tetszett a poszt kövess a Facebookon is!” box_color=”#424242″ radius=”0″]

[/su_box]